072-322-3075 סוקולוב 29, הרצליה 

מה הסיכון בלקנות דירה בתקופת הקורונה?

יש לכם שאלות על מה הסיכון בלקנות דירה בתקופת הקורונה??

מלאו פרטים ונחזור אליכם עם מידע נוסף

השוואת נתונים בין 2019 ל-2020 מראה כי למרות הקורונה, בשנה הקרובה תתרחש עליית מחירים של כ 0.5%-1.5%.

הגיוני?

להלן תשובותיו של דורון כץ, מומחה הנדל"ן.

 

דורון מספר לנו שמשבר הקורונה אומנם לא עצר את חיינו, אבל כן גרם לרבים מאיתנו לשקול מחדש אם לקבל החלטות כבדות משקל הקשורות לשינוי מקום המגורים שלנו בתקופה זו, או להמתין עם קבלת ההחלטות לסוף תקופת הקורונה, כשהתקופה הזאת תעבור.

תופתעו לגלות שבעולם הנדל"ן ישנן סיבות טובות לפעול דווקא עכשיו, במהלך התקופה, בעיקר אם אתם מעוניינים לקנות דירה בעיר הרצליה.

 

בכדי להבין למה דווקא עכשיו הוא הזמן הנכון, נחזור מעט אחורה בזמן, לשנת 2019.

כמות העסקאות הייתה גדולה, ושוק הנדל"ן עבד כסדרו.

אם נשווה את החודשים ינואר עד יולי בשנת 2019 לינואר עד בשנת 2020,

נראה ירידה בכמות העסקאות שבוצעו, לצד עלייה במחיר הממוצע לנכס, ברוב האזורים בעיר.

 

איך זה הגיוני בעצם? יכולים להיות לכך מספר הסברים:

  1. קונים שכבר נמצאים בעיצומם של חיפושים אחר נכס, הרי שהתקופה עצמה לא נחשבת לרלוונטית מבחינתם, מכיוון שהם כבר התחילו בתהליך.
  2. אנשים שחייבים לעבור דירה באופן מיידי, או משפרי דיור שעוברים מנכס קטן לגדול יותר, אלו קונים שרוצים לרכוש נכס באופן מיידי, ולא בעוד שנה או מעבר לזה.
  3. משפחה שמעוניינת לעבור אזור מסיבות שונות, מחפשות נכסים באזור חדש כבר עכשיו, היות ולא כולם יכולים להמשיך להמתין. משפחות אלו, לא יוכלו לצאת מהשוק כדי להמתין לשיפור המצב.
  4. המוכרים המעוניינים מסיבותיהם למכור עכשיו, ולא להמתין לסוף התקופה.

 

החלק השני הוא סוגיית ההיצע והביקוש-כיום הביקוש בהרצליה עדיין גדול יותר משמעותית מההיצע והבנייה החדשה בעיר לא מתרחשת בכמות מספקת בשביל לתת מענה לרמת הביקוש הגבוהה.

חשוב להבין – בכדי שתהיה תנועה בין הרוכשים של נכסי היד שנייה, חייבים לבנות עוד נכסים חדשים על מנת לאפשר לאנשים למצוא נכסים טובים יותר ביחס לנכס שיש ברשותם.

למה תקופת הקורונה בכלל לא רלוונטית למחירי הדיור?

עקומת קו המחירים של שנת 2020 באופן טבעי, היא כלל לא שיקוף של התקופה האחרונה.

הזמן הממוצע לסיים לבנות בניין חדש בישראל הוא 7-8 שנים, החל מהיום שבו נקנתה הקרקע ועד למתן המפתח ללקוח. ולכן , יזמים שרכשו מגרשים לפני 3-4 שנים, לא צריכים לצפות את המחירים של שנת 2020, אלא את היתכנות המחירים הקיימת לשנת 2023 ואילך.

העובדה ששהפחתת גובה מס הרכישה מ-8% ל-5% למשקיעים ברכישה של דירה שנייה ומעלה, מחזירות את אותם משקיעים להשקיע בנדלן בארץ, זאת לאחר שחשבו להשקיע את כספם בנדל"ן בחו"ל או בשוק ההון.

היות ואיש לא יודע מה צופן העתיד, הנטייה הטבעית של האנשים היא לסיים את העסקאות הקיימות, ולא להמתין לבשורות הבאות.

אני סבור שבשנה הקרובה תתרחש עליית מחירים בטווח של 0.5%-1.5%.

לכן מי שמעוניין לקנות היום, לא צריך להירתע מסוגיית הקורונה, משום שכל המתנה תאלץ אותו לרכוש במצב של עליית מחירים.

קונים אשר מצאו דירה רלוונטית, לא צריכים להמר על מחירים עתידיים, וכדאי להם לקנות את הדירה גם אם מדובר בדירה מעט יקרה יותר ממה שתכננו.

 

למה תקופת הקורונה בכלל לא רלוונטית למחירי הדיור?

העניין היחידי שנוגע לרוח התקופה, הוא רק הדעה הרווחת הסובייקטיבית של הקונים שישנה הפחתה טבעית במחירים, מה שאנחנו מכירים כ"הנחת קורונה". כפי שהנתונים מראים וככל שהניסיון האישי שלי מלמד, הסוגייה הזו כלל לא רלוונטית לעסקאות נדל"ן ומי שיבדוק את השוק לעומק, יגלה שהוא לא באמת הפך לזול יותר. חשוב להדגיש – דווקא עכשיו, יותר מתמיד, צריכים המוכרים את שירותיו של מתווך, שיאפשר להם לטפל באותם הקונים שמאמינים שבעקבות הקורונה מוכרחה להיות הנחה על מחירי הדירות. מתווך מקצועי יכול לשקף לקונים את השוק באופן מדויק ולפעול עבורם באופן אובייקטיבי, וזאת בנוסף ליתרונות הרבים שיש בשיווק מקצועי.

 

מעוניינים לקנות/למכור דירה? התקשרו עכשיו!

דורון:050-4914444

יש לכם שאלות על מה הסיכון בלקנות דירה בתקופת הקורונה??

מלאו פרטים ונחזור אליכם עם מידע נוסף

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אתכם