072-322-3075 סוקולוב 29, הרצליה 

חלון ההזדמנויות עומד להיסגר: האם זה הזמן הנכון לקנות דירה?

יש לכם שאלות על חלון ההזדמנויות עומד להיסגר: האם זה הזמן הנכון לקנות דירה??

מלאו פרטים ונחזור אליכם עם מידע נוסף

ענף הדיור כבר מאותת על עליית מחירים קרובה ואם תהיתם האם כדאי לקנות דירה דווקא עכשיו, כשהמלחמה עדיין בעיצומה, מוטב שתזדרזו ותתפסו את השוק לפני זינוק משמעותי במחירים.

זה לא סוד ששוק הדיור נמצא בעצירה כבר תקופה ועוד הרבה לפני אירועי השביעי באוקטובר. הריבית המטפסת בין הרבעון האחרון של שנת 2022 לאוגוסט 2023 כבר הספיקה להיפרד לשלום מקו האפס, עניין שהוביל להתייקרות משמעותית בהחזר המשכנתאות ולקונים רבים שיצאו מהשוק עקב עלויות המימון הגבוהות (משכנתא ממוצעת של 1.5-2 מיליון שקלים בהרצליה, לעומת 0.5-1 מיליון שקלים בערי הפריפריה).

כך חוותה ישראל בכלל והרצליה בפרט האטה הדרגתית בשוק הנדל"ן, עד שהגיעה במקרים מסוימים להיקף של 15% ולעתים גם יותר. כל זאת כמובן עוד לפני האירועים הקשים והמטלטלים של חודש אוקטובר. ומה מאז?

המלחמה בצד אירועים כאוטיים בלתי נתפסים, ההתנדבויות הרבות, המילואים וגם ההלם הכללי בציבור היו הקש האחרון שהכניס את שוק הנדל"ן לעצירה מוחלטת.

אם נוסיף לכך גם את העדר כוח הבנייה שהמדינה טרם נתנה עליו את דעתה ומצאה עבורו פתרונות, נקבל עיר שבדומה לאחרות סובלת מעצירה בפרויקטים הנוכחים, אך בשונה מהן מאופיינת ממילא בעתודות קרקע מועטות ושנאלצה להסתמך על התחלות הבנייה החדשות שתוכננו עד תחילת אוקטובר. מיד נגיע לסיבה שבגללה הדבר נחשב לבעיה. אך האם מצב זה בעצם עתיד להשתנות?

ירידה לצורך עלייה

לאורך ההיסטוריה הגיב שוק הנדל"ן למלחמות ישראל בכמה דרכים אפשריות: מלחמת יום הכיפורים גררה אחריה ירידת מחירים מסחררת שנמשכה כמעט עד לסוף שנות השבעים. המשבר הכלכלי במהלך מלחמת לבנון הראשונה גרע מיכולתם של רבים להרשות לעצמם נכסי נדל"ן. ועם סיומה של מלחמת לבנון השנייה המחירים דווקא זינקו באופן משמעותי, בעיקר באזור הצפון.  

אמנם אין דרך לדעת בוודאות מהם התרחישים שתביא איתה המלחמה הנוכחית, אך לאור הזינוק במחירים לאחר מלחמת לבנון השנייה (האחרונה מאז "חרבות ברזל") וגם זה שהתרחש לאחר מגיפת הקורונה, ניתן לשער כי בעוד חצי שנה עד שנה מכתיבת שורות אלה, הוואקום עתיד להתמלא.

אפשר לדמות את מצבו של שוק הנדל"ן הנוכחי לגומייה בעלת כושר מתיחה גבוה במיוחד: כל עוד שיעור העסקאות נמוך הגומייה תוסיף להימתח, עד שבשלב מסוים תשתחרר בעוצמה.

אירוע דומה חווינו במהלך תקופת הקורונה, במסגרתה השוק היה מצוי בעצירה מוחלטת עד לסגר השני. עם הגעת החיסונים וההנחיות המקלות בסגר השלישי בסוף שנת 2021, המונים נהרו לשוק הנדל"ן, הגדילו את הביקוש לנכסים איכותיים והביאו לעליית מחירים יוצאת דופן – גם בשיעורה וגם במהירות שבה התרחשה.

הביקוש יוכפל, המחירים ישולשו

התנהגות השוק בימים אלה אכן מזכירה את זו של ימי הקורונה. גם אם הענף מצוי בעצירה, גם אם המיקוד בקניית נכסים איננו על הפרק כרגע, גם אם תחושות אישיות כמו מורל ירוד וחוסר חשק להתעסק בדברים "משמחים" גורעות מהרצון לחזור לשוק – ניתן לשער שבתוך מספר חודשים כבר יצטברו ביקושים גבוהים במיוחד לנכסי נדל"ן וזאת ברגע שהלחימה תסתיים והשגרה תשוב עלינו לטובה.

ביקושים אלו יגיעו לא רק מקונים שמעוניינים ברכישת דיור איכותי יותר הכולל ממ"ד ומיגון יעיל, אלא גם ממשקיעים שישובו לפעילות בעיקר באזורים בהם יתפתח ביקוש אדיר למגורים, ייתכן מאוד שבדגש על ערי המרכז כמו הרצליה, שתחווה גלים של הגירה חיובית מיישובי הדרום והצפון.

אם אכן הדרישה למגורים בעיר תהיה עצומה ותתקבל במקביל לפרויקטים שנעצרו ושהשלמתם מתעכבת – אנו יכולים לצפות לביקוש כה גבוה, שיעורר זינוק מדהים במחירים וייתכן שגם הרבה מעבר למחירים טרום-המלחמה.

בנסיבות אלה, אם התלבטתם עד כה בנוגע לרכישת נדל"ן, היססתם בנוגע למצב השוק בראיית המצב הביטחוני והעדפתם להימנע מהוצאות כספיות עקב חוסר הוודאות – לא תמצאו הזדמנות פז טובה יותר מעכשיו, לנצל בה את עצירת המחירים ולהגיע לעסקה כדאית ומשתלמת מכל הבחינות.

 

יש לכם שאלות על חלון ההזדמנויות עומד להיסגר: האם זה הזמן הנכון לקנות דירה??

מלאו פרטים ונחזור אליכם עם מידע נוסף

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אתכם