072-322-3075 סוקולוב 29, הרצליה 

השבחה ששווה מיליון וחצי שקלים: כך תשדרגו דירה ישנה ותקפיצו את ערכה

יש לכם שאלות על השבחה ששווה מיליון וחצי שקלים: כך תשדרגו דירה ישנה ותקפיצו את ערכה?

מלאו פרטים ונחזור אליכם עם מידע נוסף

בבעלותכם דירה ישנה? אין צורך להותיר אותה מיושנת ולחשוש מהשבחת הנכס. במאמר זה תיווכחו כיצד גם סכום של עשרות שקלים בלבד ישנה את התמונה ויקפיץ את ערך הדירה פי כמה וכמה. אז מהן האפשרויות הטובות ביותר להשבחה, וכמה בדיוק מרוויחים מכל אחת? המידע המלא לפניכם:

עליית ערך בדירות הוותיקות? אפשרי בהחלט!

שוק הנדל"ן המקומי הפך בשנתיים האחרונות למאתגר יותר, הן בשל התייקרות מחירי הדירות, והן בשל ההיצע הנמוך. יחד עם זאת, מי שמחזיקים בדירה שנמצאת בבניין וותיק בן 40-45 שנים, יכולים לשפר ולשדרג משמעותית את הדירה ובכך להעלות את ערכה לעתים גם בין 1-1.5 מיליון שקלים.

איך עושים זאת? באמצעות תוספות מהותיות כמו מעלית, מרפסת שמש, מחסן, ממ"ד, שיפוץ ללובי וגם טיח חיצוני למבנה, שנחשבים להשבחה מצוינת. כמובן שהדייר המשביח איננו לבד, ובסכום כספי זהה מצד יתר הדיירים במבנה, אפשר להשיג שדרוג כולל ומשמעותי, לכל רצון עתידי לצאת למכירה.

מדוע שיפוץ כללי בדירה לא יואיל לכם? 

דירה שכעת יושקע בה שיפוץ כללי של 250-300 אלף שקלים, תניב בדיוק את אותו הרווח – שקל לשקל. הן הקונים והן הגורמים המקצועיים שמתרשמים מהדירה (סוכני נדל"ן, שמאים וכיוצ"ב) יודעים פחות או יותר להעריך את היקף השיפוץ ואת סדר גודל המחירים, ולכן לא ישלמו מעבר לסכום שהושקע בשיפוץ. לכן עדיף להפנות את הסכום דווקא לשדרוגים מרכזיים יותר.

הוספתם מעלית ומרפסת שמש? תוסיפו לפחות מיליון שקלים למחיר הדירה

שתי התוספות העיקריות שמשפיעות על השבחת הנכס הן מעלית ומרפסת שמש. בשתיהן קיימת עלות משמעותית, אבל הערך ממנה עשוי להגיע גם עד מיליון שקלים. בנוסף, תוספת מעלית בבניין ישן מהווה אלטרנטיבה טובה לבניינים שלא מעוניינים לבצע כרגע תמ"א 38, ובמהלך קל יותר שדורש רוב של 66% מהדיירים בלבד, במקום רוב של 80% בתמ"א.

אז אמנם הכסף לבניית המעלית או מרפסת השמש יוצא פיזית מכיסם של הדיירים, אך הוא עשוי להשביח את דירותיהם בסכומים גבוהים מאוד, המתורגמים גם למאות אחוזים יותר מגובה ההשקעה. גם מרפסת השמש תניב עליית ערך דומה, כאשר נהוג לשלב אותה עם טיח חיצוני למבנה ולעתים גם עם שיפוץ הלובי. הסכומים לשדרוג כזה עומדים על 120 אלף שקלים בממוצע, כך שאפשר לחלוק עלויות עם יתר הדיירים. אך מי שיחליט להשקיע לבדו על מרפסת שמש, צפוי להעלות את ערך הדירה שלו במיליון שקלים לפחות!

הבניינים הקטנים נהנים מיתרון ענק

היתרון המשמעותי ביותר בפעולות השבחה מתקבל בקרב בניינים קטנים ואינטימיים של 6-8 דיירים לכל היותר. בהנחה וכל דייר ישלם 200-300 אלף שקלים על שדרוג הכולל מרפסת שמש, שיפוץ חיצוני למבנה ותוספת ממ"ד – הרי שבעלי הנכסים מנצלים את זכויות הבנייה הקיימות להם, משדרגים את מגוריהם מארבעה לחמישה חדרים ומרפסת ולא מוסיפים קומות ושכנים כך שהבניין נותר אינטימי. מהלך שכזה מוסיף לערכן של הדירות מיליון וחצי שקלים לכל הפחות. 

ויש עוד תוספות שכדאי לשקול

אפשרויות שדרוג נוספות עשויות לתרום לקונים עתידיים ברמה הפסיכולוגית: תוספת מחסנים ונראות המבנה החיצוני למשל. הוספת מחסנים מסתכמת בהשקעה יחסית נמוכה, של 25 אלף שקלים בממוצע, אך מעלה את מחיר הדירות פי שניים. למעשה, קונים יעדיפו דירה שיש לה מחסן על פני דירה ללא מחסן ובהחלט יסכימו לשלם עליה בין 50-100 ₪ יותר בשל תוספת זו. 

צריך להתייחס גם ליתרונות שבשיפוץ הלובי, המשלב כוחות ותקציב מכלל הדיירים. כך שגם בניין קטן שבו כל דייר מוציא מכיסו 10,000 שקלים, יכול להתחדש בלובי מפואר עם דלת סגורה, קודן ופינת ישיבה שעלה כ-60,000 שקלים בסך הכל. הדיירים והקונים העתידיים מרוויחים חוויה תחושתית טובה, משפרים את איכות המגורים בדירות ובכך משפיעים לטובה על העלות שלו.

השבחת דירה היא מהלך חכם, המנוהל לאורך שנים

אם אתם בעליה של דירה ישנה, אין כל צורך להותיר אותה מיושנת ולחשוש מהוצאות ההשבחה. למעשה, אפשר אפילו לנהל את התהליך בשלבים, כך שאחת למספר שנים מוסיפים דבר מה שמקפיץ את ערך הדירה. בהצטברות של אלמנטים משפיעים, תוכלו להשיג ערך דירה גבוה ביותר ממיליון שקלים בעתיד, מה שיסייע לכם לנהל מכירה קלה וליהנות מרווח גדול בהרבה.

 

ליצירת קשר למכירה/קנייה:

הטלפון של דורון: 050-4914444

אתר הבית של דורון: www.doronkatz.co.il

זירת הפייסבוק של דורון: www.facebook.com/katz.doron1

יש לכם שאלות על השבחה ששווה מיליון וחצי שקלים: כך תשדרגו דירה ישנה ותקפיצו את ערכה?

מלאו פרטים ונחזור אליכם עם מידע נוסף

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אתכם