072-322-3075 סוקולוב 29, הרצליה 

מורידים את מחיר הנכס? חכו רגע!

יש לכם שאלות על מורידים את מחיר הנכס? חכו רגע!?

מלאו פרטים ונחזור אליכם עם מידע נוסף

תקראו לזה הורדת מחיר, שיפור או התאמה אם יש מישהו שתמיד שמח לשמוע שהמחיר ירד אלו הקונים. האם המוכרים שמחים גם כן? ובכן לא תמיד, אבל הם אמורים. ישנן תקופות של פחות עסקאות וגם של שוק מקומי בעייתי, מה שלעתים הופך את הורדת המחיר לצעד הנכון ביותר לעסקה.

אז האם כל דירה שאיננה נמכרת בזמן המצופה צריכה להימכר בהנחה? לא בהכרח. הנה מספר שאלות חשובות שעליכם לשאול את עצמכם, לפני שתחליטו על אסטרטגיית הורדת המחיר של הנכס:

האם אתם מוכרים בשוק של קונים?

כידוע, כאשר המלאי גבוה והשוק איטי, יש ירידה בביקוש. ולכן כל עוד מכירת הבית לא בהולה מאוד, יהיה חכם להוריד אותה לזמן מה "מהמדף" ואפילו להשכיר אותה, או פשוט להמתין לתקופה טובה יותר.

המחיר ההתחלתי שדרשתם היה גבוה מידי?

אם תמחרתם את הנכס מלכתחילה בתעריף "מעל לפופיק", יכול להיות שאתם חושבים שצריך להוריד עוד ועוד במחיר, עד שתבוצע מכירה. אבל לרדוף אחרי השוק הוא אף פעם לא המעשה הנכון, משום שהוא גורם לקונים להפוך לחשדניים: הרי מדוע הנכס לא נמכר ומחירו ממשיך לרדת? רבים יאמינו שהסיבה נעוצה במשהו בנכס שאיננו כשורה.

בתרחיש אחר, חלק מהקונים גם ינסו "למתוח את הכבל" עד קצה היכולת ולברר עד כמה אתם נואשים למכור בכך שהם ימשיכו להמתין בשקט, איש לא יפנה ותאלצו להמשיך להוריד במחיר. ולכן ככלל אצבע, בצעו במידת הצורך הפחתה אחת בלבד במחיר וזהו זה.

האם התעלמתם ממשהו?

בקשו מחבר או אדם ניטרלי לתת לכם חוות דעת כנה לגבי האופן בו הבית שלכם נראה. המקום אמור להיראות טוב, אבל לפעמים קורה שדברים שלא חשבתם עליהם קודם התפספסו, או שכלפי חוץ לא נתפסים כפי שאתם תופסים אותם. מומלץ למצוא ליקויים, לתקן אותם ולבדוק האם תוקנו כמו שצריך. לאחר מכן, רצוי לפנות לסוכן נדל"ן מומחה באזורכם כדי לקבל חוות דעת מקצועית לגבי מראה וטיב הנכס.

עניין נוסף שצריך להתייחס אליו הוא הנטייה של חלק מהמוכרים להתהלך בדממה חודרת אחרי קונים פוטנציאליים שמתרשמים מהנכס. לצד השני מדובר בהתנהגות לא נוחה ואף מרתיעה, שלפעמים באופן בלתי מודע גורמת להם שלא לרצות לשהות יותר במקום. לכן מוטב לאפשר לקונים והמתרשמים לשוטט בנחת ובחופשיות.

יש לכם שאלות על מורידים את מחיר הנכס? חכו רגע!?

מלאו פרטים ונחזור אליכם עם מידע נוסף

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אתכם