072-322-3075 סוקולוב 29, הרצליה 

בהרצליה לא שמעו על האטה בשוק הנדל"ן

יש לכם שאלות על בהרצליה לא שמעו על האטה בשוק הנדל"ן?

מלאו פרטים ונחזור אליכם עם מידע נוסף

"קיפאון? בהרצליה אין חיה כזו, הביקוש גדל ואיתו מחירי הדירות והבתים בעיר". כך לדברי דורון כץ, הבעלים של משרד התיווך "כץ נדל"ן", שמראה לנו תבנית קצת אחרת…

במהלך שנת 2020 נמכרו בעיר הרצליה כ 1,122 דירות ברחבי העיר, כאשר המחיר הממוצע לקנייה עמד על ‏2,579,885 שקלים, ומחיר השכירות של דירה עמד על ממוצע של 6,900 שקלים לחודש.

הנתונים הללו לא הפתיעו את דורון, מתווך ותיק ומוכר בסביבה. לטענתו, הנתונים הללו היו יכולים להיות גבוהים אף יותר, אם אנשים היו נעזרים במתווכים מנוסים ומקצועיים."למתווך מקצועי יש את היכולת למקד את כל המשתנים השונים לכדי נקודה אחת ברורה. כשזוג רוצה לקנות דירה, הוא ניצב בפני פאזל המורכב מחלקים רבים. התפקיד שלי, בין היתר, הוא לסדר את הפאזל הזה, כך שיהיה שכל חלקיו יהיו גלויים, ונוחים להרכבה. לעיתים רבות מגיעים אלי לקוחות אחרי שבזבזו זמן יקר בנסיונות שווא למכור את דירתם לבד. אני הייתי שם כדי לעשות סדר בבלאגן".

מדוע הנדל"ן בהרצליה מתנהל באופן שונה משאר מקומות בארץ, כולל בתקופת הקורונה?

לטענת דורון, במהלך הסגרים, הרבה אנשים הבינו כי חסר להם משהו בנכס בו הם מתגוררים – מרפסת, גינה, חדר נוסף, או מיקום פחות טוב עבורם, והחליטו לעשות שינוי במגורים. ולכן עם תום הסגרים, אנשים התחילו לעשות את השינוי והניעו את גלגלי הנדל"ן המקומי בצורה חסרת תקדים., יצאו כמו מלוע של תותח. נתון מדהים הוא כי בחלק מאזורי העיר, במיוחד בהרצליה הירוקה, היו אמנם פחות עסקאות מאשר בחצי השנה הראשונה של 2019 (ירידה של כ 15-20 אחוז), אבל ראינו עליית מחירים בסדר גודל של 100 אלף שקל בממוצע. .

נכון להיום, כמעט ואין התחלות של בנייה חדשה בהרצליה. היות ושוק הנדל"ן נע בזכות היצע וביקוש, ההיצע הנמוך מעלה את הביקוש והתוצאה היא עליית מחירים. לכן גם כאשר קוראים בעיתונים על מגמה של קיפאון או ירידה בנדל"ן ובמחירים, ההתייחסות היא לרמת המאקרו. אבל כאשר מנתחים במיקרו את הרצליה, הרי שהמצב שונה לחלוטין.

עוד למדנו כי לפי הוראות העירייה האחרונות בעיר נעצרו כל הבקשות של דיירים, קבלנים ויזמים לביצוע של פרוייקט תמ"א 38 במרכז העיר, כאשר ישנה מחלוקת בכל הנוגע לתשתיות והיערכות לגידול של מספר תושבים באזור זה.

בכל הנוגע לשאר האזורים תפוסת הקרקעות הולכת ונגמרת, בימים אלו בשכונה הירוקה המערבית מסיימים לבנות את מגדלי המגורים האחרונים והפרוייקט העתידי היחידי שעומד כרגע על הפרק הוא פינוי בינוי של שיכון ויצמן, שם אמורים לבנות על כל דירה אחת שלוש דירות חדשות.

בהתחשב בבירוקרטיה המקומית סביר להניח כי יעבור עוד זמן רב עד אשר דברים יתחילו לזוז בשטח.

על עסקה פוטנציאלית כדאית סיפר לנו כץ: "אני בדיוק בשלבי סיום פרוייקט ברחוב בילו 1 בשכונת נווה אמירים, ארבעה בתים פרטיים חדשים בני חמישה חדרים עם שתי יחידות הורים שנבנו בסטנדרט בנייה גבוה. בכל בית ישנם ארבעה כיווני אוויר במיקום שקט בשכונת נווה אמירים. נשאר לי בית אחרון למכירה במחיר אטרקטיבי ביותר בהתחשב באיכות ובמיקום ואני מניח כי זה ייחטף בקרוב מאוד".

מעוניינים לקנות/למכור דירה? התקשרו עכשיו!

דורון: 050-4914444

יש לכם שאלות על בהרצליה לא שמעו על האטה בשוק הנדל"ן?

מלאו פרטים ונחזור אליכם עם מידע נוסף

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אתכם